Thursday, July 26, 2012

I'm no good in writing..

siuk2 tadi aku mau tdur suda..khayal suda dibawa mimpi..tiba2 kna kasi kejut aku oleh bunyi charger meletup..damn son! nasib nda terbakar rumah..kalau nda..aku la mangsa kebakaran ramadhan d Malaysia ni..tragis! ahahaha..tapi dalam usaha murni aku mau mencuba untuk tdur tadi..terfikir aku satu benda..aku ni sucks gila dalam benda2 pasl penulisan ni..reminiscence habis!


there was once time aku tingkatan 4..aku pernah dapat 6/100 untuk paper bm penulisan..ahaha..fail gila jd orang Malaysia..dari mana aku dapat 6 markah pn aku natau..start dari situ la aku nda suka cikgu bm aku..nama dia Cikgu Faizah..pakai savvy warna merah plat number 182..lupa suda kereta dari mana..kalau aku baca2 balik paper exam aku sebelum ni..bikin ketawa seja..aku rasa aku macam anak yahudi baru belajar bm terus2 buat karangan..ahahaha

tp on the other hand..walaupun aku nda berapa pandai bab2 penulisan ni..at least Allah kurniakan la jgak aku bakat pandai bercakap..apa dalam otak aku..aku main cakap seja..so kira ok la..dapat la jugak buat2 cerita..walaupun tatabahasa macam anak yahudi..

aku jujur ngaku sampai sekarang aku masih nda tau apa tuh metafora, anafora, telefora..ahhhh! bullshit seja semua tuh..let just anngap semua tuh words..bukan bawa makna pun  dalam hdup aku..nda ganggu masa depan aku pun..harap2 la..

  

 although aku ni pandai bercakap..tapi bulan ramadhan ni terhad betul aku becakap..sebab ulcer kali ah..ulcer dalam mulut macam musim mengawan kali..bukan main banyak lg..kalau kecik nda apa..ini besar dia macam batu bata..ahahaha..nda logik la bha..tapi on the bright side kurang la buat dosa mengumpat..biasa tah darah brunei..ada seja kan dicakap pasl org..ahahaha..

apa2 pn alang2 suda mau masuk sahur..better aku tidur lepas sahur seja..babai peeps..selamat berpuasa dan selamat bersahur..sahur tuh penting..itu la yang membezakan puasa orang islam dengan puasa ahli kitab..yakni dengan erti kata lain orang non-muslim..apa2 pn..have a blessful ramadhan..kejar itu lailatul qadar..bukan epl asia tour k..ahahaha..