Monday, August 13, 2012

money, then we talking..

sejak kebelakangan ni aku agak sedikit busy la membuat blogshop aku yg nda pandai jadi2 lg..mau siap apa pn sekadar indah khabar dari rupa..semua suda siap..but the thing is aku nda tau apa mau letak sana..produk masi belum ada..ahahaha..

sekarang ni aku berusaha untuk buat 2 blogshop..first aku plan dgn aku mau buka kedai jual parts kereta..sebab kebanyakan barg kereta dkat kk ni mahal..n susah orang mau cr..so kalau kami dapat offer lagi murah..it provides a better future..benda ni simple..aku d KL cari barang apa orang minta..n selebihnya kawan aku c Khai urus..settle..ahahaha..

so far untuk blog yg jual barang kereta ni ada la few stuff yg kami rasa aku jd hot ala2 pisang cheese d anjung senja..ahahaha..barang biasa macam suspension, spring, rim, air itake system and etc..


GAB suspension for wira.

air intake system
     








2 piece rim 15 inch.





kalau benda pasl bisnes ni mmg aku minat gila..orang cerita pasl bisnes mmg aku dgr..tapi at least bisnes tuh jangan la haram..jangan ada melibat rasuah2 macam perangai orang teda agama suda..yes bisnes mmg susah..tp kalau suda melibatkan rasuah tuh bukan usaha namanya..itu jalan mudah..sometimes mmg la enjoy senang2 dapat duit..tapi mana berkat halal pencarian kita..dapat ka keredhaan dari-Nya? tepuk dada tanya cup apa la..ahhaah..

"Money is a good servant but a bad master"

 sebab kita bisnes mmg la untuk tambah pendapatan kan..tapi bear this in mind..duit mmg bagus kalau kita ada untuk membantu kita..tapi kalau kita suda berhutang lebih dari luar limit kita..better watch out people sebab the money can be your master and lead u do unpleasant doings..im not saying that berhutang is bad..aku pun berhutang jugak dgn orang..aku rasa boleh bayar aku bayar..tp aku selalunya prefer bayar lump sum skali..tuh la pasl aku lambat bayar especially yg melibatkan 100 ke atas..pantang nampak duit lebih rm50 suda aku tibai beli benda2 nda patut seperti rokok..ahahaha

back to the topic, aku nda dapat establish lg blog ni sbab aku nda tau mana mau dapat supply barang2 semua..aku nda tau mana mau cari and siapa aku punya future customer..ahahaha..tapi no risk no fun kan in business..apa boleh buat..teruskan sahaja lerrrrr..

for this blogshop aku bukan ja ada buat untuk jual barang kereta..tapi aku pun ada plan jugak untuk jual barang2 wanita..bukan la makanan2 kesihatan macam collagen atau apa2 yg boleh menghalang menopaus..tapi aku jual barg2 tudung dan seangkatan dengannya..ahhaaha..

"We didn't actually overspend our budget. The allocation simply fell short of our expenditure"
well, ada sebab knapa aku pilih dua benda ni untuk jd jualan d blogshop aku..sebabnya lelaki main kereta and perempuan hijabista, kaki fashion ni..dan semua jenis perempuan ada purchasing power tinggi..apa lagi..ambik la kesempatan..its a win-win situation..ahahaha..