Thursday, August 23, 2012

Tagap!!

tagap ni bahasa sabah..dalam general words tagap ni maksud dia tegap ja..simple words maa..banyak lagi bahasa sabah describe tegap..batak especially untuk dusun sahaja..maksud dia orang pendek tapi tegap macam hulk..ahahaha..bukan batak semenanjung yg maksud dia kira macam sakai..not at all..ahahaha..

actually aku ni nda mnat bha badan tagap2 ni..geli aku rasa..ahahaha..kadg2 kalau ada yg telampau tagap ni rupa dorg macam ketam..shoulder besar gila babi..mengalahkan bata..mmg tasty la kalau fetish suka badan tagap..tapi aku nda la..skip on muscle..geli boss..

muscle banyak tapi palir kicik..hahaha
the reason aku nda suka badan tegap maybe pasl aku slalu baca manga kali..ya la..dalam manga manada badan tagap..tapi semua kuat..ahahaha..biasa la..lagipun kalau badan suda besar agility makin kurang..cepat penat sbab banyak muscle..lactic acid senang kna produce..

tapi aku sekarang ni teda la dalam usaha mau menegapkan badan..cuma aku ni mau la kasi lawa2 badan..biar nampak sedap dan mengiurkan d mata Nora Danish dan Intan Ladyana..ahahaha..aku pun mau jugak buang segala lemak2 d perut ni..cacat gila la bha..kalau duduk nampak pusat tuh macam senyum2..minta kna sumbat makanan..ahahaha..

 

dapat badan macam ah chai di atas ni pun kira ok la suda..just nice..buka2 baju lepas futsal pn nda la malu..ahaha..butang2 baju teda la rasa macam mau tecabut ja lepas makan..rata2 membe aku dan termasuk aku skali semua beperut..umur 22 badan macam bapa2 suda..ahahaha..nda sihat la bha eh!..

so far dalam usaha mau menjadikan badan aku macam apek diatas..aku ada la buat routine semua..buat untuk chest, biceps, triceps, abs n kaki..so far everything is ok..first week badan mmg sakit gila..tangan pun macam mentadak nda boleh bagi lurus..tp lepas continuously  buat seja alhamdulillah sakit2 pun macam kurang2 suda..

"The quality of a persons life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor."
by now, aku just fully utilize benchpress dgn dumb bell bapa aku beli..tgk u tube macam mana mau buat..then follow sampai rasa macam buat betul suda..ahahah..aku harap benda ni dapat la continue sampai aku balik melaka..n aku bg diri aku 3 bulan untuk achieve the dreams..kalau nda aku bunuh diri..ahahaha..

lets stop here..aku mau tgk The Dictator! chow peeps!